ID-porten, Maskinporten, KRR - Økte responstider

Incident Report for Digitaliseringsdirektoratet

Postmortem

I tidsrommet 25. – 29.07 opplevde ein lang responstid for ID-porten Maskinporten og Kontakt – reservasjonsregisteret i produksjon. Noko som førte til at innloggingar feila for fleire tenester. Kundar til Digdir tok kontakt grunna stort fråfall av innlogging.

Posted May 16, 2023 - 09:39 CEST

Resolved

Problemene med lang responstid er nå løst. Feilen ble lokalisert i infrastrukturen til driftsleverandør.
Posted Jul 29, 2022 - 21:09 CEST

Update

Vi jobber fortsatt med å identifisere feilen.
Posted Jul 29, 2022 - 20:16 CEST

Investigating

Vi opplever økte responstider for ID-porten, Maskinporten og KRR som kan føre til timeout hos enkelte tjenester. Vi undersøker saken sammen med vår driftsleverandør.
Posted Jul 29, 2022 - 16:39 CEST
This incident affected: ID-porten (ID-porten) and Kontakt- og reservasjonsregisteret, Maskinporten.